0735188899 office@sionsolution.ro

Sisteme detectie incendiu: Importanta acestor sisteme la locul de munca

28Importanta sistemelor de detectie incendiu la locul de munca este un aspect ce trebuie știut atât de angajator cât și de angajati.

În caz de urgență, câteva secunde pot salva viețile tuturor celor care se află in incinta expusă pericolului la incendiu.
Angajatorii trebuie să fie conștienți de riscurile provocate de incendiu și trebuie să ia măsurile adecvate împreună cu profesioniștii din domeniu, pentru prevenirea acestora.
De asemenea,trebuie să se ia măsuri pentru a alerta personalul în mod corespunzător în cazul în care are loc un incendiu.
Dispozitivele ce constituie un sistem atiincendiu sunt importante pentru a păstra personalul și proprietatea în siguranță.

Pentru eficiență și stabilitate, există pași de urmat în instalarea sistemelor de detectie incendiu la locul de munca:

Amplasarea sistemelor de alarmă pentru detectie incendiu la locul de munca:

Sistemele de detectare a incendiilor sunt proiectate să simtă fum, căldură excesivă sau foc și să alerteze toate zonele clădirii.
Amplasarea poate varia în funcție de dispunerea clădirii, numărul de birouri, căile de acces și holurile disponibile pentru evacuare.

Vezi si : Strategii pentru proiectarea și executarea planurilor de evacuare la incendiu pentru biroul dumneavoastră

Clădirile cu mai multe etaje ar trebui să aibă instalată o alarmă de fum pe fiecare nivel.

Sistemele de detectie incendiu trebuie să fie amplasate:

  • departe de ventilatoarele de tavan,
  • de aerisirea aerului, deoarece aerul și fluxul mai rece ar putea împiedica detectarea corectă a focului, căldurii sau fumului
  • la o distanță de siguranță față de lumini care ar putea cauza false alarme.

Instalarea corectă a sistemelor de detectie incendiu la locul de munca este importantă, astfel încât detectoarele să funcționeze corect, iar alertele sonore și luminoase să poată alerta ușor ocupanții.
Asigurați-vă că toată lumea acționează imediat ce o alarmă se activează.
Fiecare moment întârziat poate duce la posibile vătămări, daune materiale sau pierderea vieții.

Testarea, monitorizarea  si verificarea sistemelor de detectie incendiu la locul de munca:

Sistemele de detectie incendiu la locul de munca trebuie verificate:

  • Zilnic
  • Lunar
  • Trimestrial
  • Anual

Indiferent de mărimea sistemului de detectie incendiu la locul de munca, mentenanța completă ar trebui executată de cel putin 4 ori pe an.
Frecvența depinde si de mărimea si complexitatea sistemului de detecție incendiu.
Testarea este de obicei executată prin emiterea de fum artificial ce va activa detectorul si va declansa alarma de incendiu.

Top 10 modalități de prevenire a incendiilor la locul de muncă

1) Echipament accesibil

Asigurați-vă că aveți toate echipamentele necesare pentru protecție împotriva incendiilor, de exemplu:

  • stingătoare,
  • senzori de temperaturi
  • senzori de fum
  • sirene
  • panouri de control

sisteme-detectie-incendiu-birou-sion-solution-ro

2) Aruncați deșeurile periculoase în recipiente sigure

Deșeurile periculoase pot include orice tip de deșeuri. Chiar și materialele inflamabile și combustibile trebuie aruncate în mod corespunzător pentru a preveni pericolele de incendiu.

3) Întreținerea echipamentelor

Planificați servicii regulate de întreținere pentru toate echipamentele de protecție împotriva incendiilor pentru a vă asigura că toate sistemele functioneaza in parametri normali.

4) Depozitarea materialelor

Dacă aveți substanțe chimice, materiale inflamabile sau alte substanțe periculoase la locul de muncă, asigurați- vă că sunt depozitate într-un loc sigur, într-un dulap sau o cameră uscată, care are o ventilație adecvată.

O idee bună este să păstrați echipamentul de protecție împotriva incendiilor pentru substanțe inflamabile în apropierea zonei de depozitare, dacă este cazul.

5) Clădire îngrijită și ordonată

Există multe motive pentru care ar trebui să vă mențineți clădirea îngrijită și ordonată.
Unul dintre motivele principale este că atunci când există dezordine, în special materiale inflamabile, cum ar fi hârtie, cutii, un foc se poate răspândi mai rapid.
De asemenea, dezordinea poate bloca ieșirile și ingreunează evacuarea dacă există un incendiu. Așadar, asigurați-vă că vă păstrați locul de muncă curat și liber.

6) Măsuri de precauție

Simulările de evacuare în caz de incendiu pot ajuta mult atunci când vine vorba de siguranța clădirii.
Asigurați-vă că sunteți pregătiți la locul de muncă să reacționați la un incendiu și cum să utilizați un stingător.
Acest lucru poate ajuta la prevenirea răspândirii focului dacă se întâmplă unul în clădire.

7) Este important să investim în sisteme de detectie incendiu la locul de munca.

8) Zona de fumat

Să existe o zonă de fumat desemnată, la o distanță sigură de clădire.
Asigurați-vă că furnizați scrumiere sau alte opțiuni sigure pentru ca oamenii să stingă și să elimine în mod corespunzător țigările.
Acest lucru vă va ajuta să vă protejați clădirea împotriva incendiilor accidentale cauzate de țigările aprinse.

9) Planurile de urgență și evacuare

Sunt importante pentru a preveni alte daune sau probleme în caz de incendiu.

Este important ca planurile de evacuare sa fie amplasate a loul de munca in locuri viibile, sa fie intocmit corespunzator de specialist in domeniu iar dacă cineva trebuie să apeleze la ajutor, să știe ce să facă si cum să găsească cu ușurință iesirea clădirii.

10) Respectați Legislația in vigoare

Astăzi există norme de securitate și reglementări puse în aplicare pentru a ajuta afacerile să prevadă mai bine incendiile la locul de muncă.

Pentru a asigura protecția și siguranța împotriva incendiilor la locul de muncă, trebuie să te asiguri că îndeplinești toate cerințele pentru a rămâne la curent cu actualizările legislative.

sionsolution.ro folosește fișiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru.

Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege termenii de utilizare și politicile noastre.

Sunt de acord!